شركت اطلس خودرو با هدف دستگيری از ناتوانان و با نيت خيرخواهانه اقدام به حمايت از موسسات خيريه متعددی نموده است تا علاوه بر ادای دين و وظيفه ملی و ميهنی در دستگيری از هموطنان ناتوان، خريداران محصولات كياموتورز را نيز شريك نمايد.
نمایندگی رسمی کیاموتورز در ایران کدام شرکت است؟
آغاز فعالیت از سال 1386
شركت اطلس خودرو نماینده کیاموتورز در ایران به عنوان نماینده رسمی كمپانی كیاموتورز كره جنوبی، با حضور در عرصه فروش و خدمات پس از فروش خودروهای كیاموتورز از سال 1386 در كشور نه تنها نویدگر حضور بازیگری جدید و قدرتمند در صنعت خودرویی كشور بوده است بلكه موجب شكسته شدن محدودیت تنوعی خودروهای موجود در بازار ایران و توجه به خواسته ها و انتظارات مخاطبان ایرانی و به صورت غیر مستقیم نیز سبب رشد همه فعالان این صنعت شده است.

اطلس خودرو نماینده کیاموتورز در ایران
امروز دامنه فعالیت های اطلس خودرو از تنوع فروش خودروهای كیاموتورز گرفته تا نحوه متمایز خدمت رسانی به تمامی مشتریان خانواده كیا در سراسر كشور؛ گسترش قابل توجهی یافته است.
تنوع محصولات و خدمات، برگزاری طرح های ویژه، تحلیل و توسعه هدفمند شبكه خدمات پس از فروش، تجهیز سرویسهای امدادی، ایجاد مسیرهای جدید فروش، استفاده از روشهای بازاریابی هدفمند در راستای شناسایی و تأمین نیازهای مشتریان، ارتقاء میزان رضایتمندی مشتریان در حوزه های فروش و خدمات پس از فروش، ایجاد بستر مناسب و هدفمند جهت اشتغال زایی و انتقال دانش، از جمله تحولاتی هستند که با فعالیت شبانه روزی اعضای خانواده اطلس خودرو در اقصی نقاط کشور به دست آمده است.
برخی روشهایی که به یمن انتقال دانش یک کمپانی خودروساز بینالمللی، در داخل کشور اجرا شده است، عملا به الگویی برای سایر فعالان این عرصه مبدل شده و بدون شك شرکت اطلس خودرو زمینهساز تغییرات گستردهای در حوزه خودرو كشور بوده است. عرضه محصولات متعدد و متنوع، بخشی از استراتژی این شرکت است که به دلیل تفاوت با استراتژیهای مرسوم بازار و به منظور برآورده ساختن طیف گسترده ای از نیازهای مشتریان و خانواده های ایرانی به عنوان یک عامل تمایز در فضای رقابتی کشور مطرح شده است.
شرکت اطلس خودرو در طی این سالها بر تنوع و تعدد محصولات خود و متناسبسازی آن با نیازهای بازار اقدام نموده و آموزههایی را برای بازار ایران به همراه داشته است که لزوماً یک محصول، یک روش فروش ندارد. این تنوع و تغییر گسترده، البته با ریسکهایی نیز همراه بوده است که پیچیدگی های خاص خود را در انتخاب بهترین استراتژی به دنبال داشته است از جمله آن می توان به بومی سازی دانش های انتقال یافته اشاره كرد.
توسعه خدمات تحت اینترنتی شرکت اطلس خودرو از دیگر مواردی است که این شرکت در مسیر ایجاد ارتباط با مشتریان به كار گرفته است و اجراء آن موجب ایجاد روش ارتباط ساده و تسهیل ارایه محصولات، خدمات و خریدهای مجازی جهت توسعه تجارت الکترونیکی کشور شده است.
شبکه گسترده در کشور
حضور بیش از 700 نیروی متخصص در شركت و شبكه عاملین در حوزه های مختلف ، فروش ، خدمات پس از فروش ، انبار داری و بازاریابی گواه اهمیت به کارگیری استعداد و توان نیروهای کارآمد در راستای خدمت رسانی به خانواده بزرگ کیا و همچنین افزایش رضایتمندی و وفاداری آنها به مشتریان است.
فعالیت های خیریه
- موسسه خیریه فاطمه الزهرا
- بیمارستان مهدی کلینیک
- كمك به آسيب ديدگان بلاياي طبيعي
وضعیت اطلس خودرو پس از ممنوعیت واردات خودروهای خارجی در سال 97
دوقلوهای واردکننده خودرو در ایران – آسان موتور و اطلس خودرو- اگرچه اتهام تخلف را رد کردند، اما به هر حال نامشان در لیست متخلفان قرار داشت، با این حال بسیار کمتر از ایرتویا درگیر پرونده تخلف در ثبت سفارش شدند. آسان موتور سالهاست به عنوان نمایندگی رسمی واردات خودروهای هیوندایی کره در ایران شناخته میشود و اطلس خودرو نیز واردات خودروهای کیا را بر عهده داشت.
وضعیت اطلس خودرو در صورت از سرگیری واردات خودروهای خارجی در سال 1400
با ممنوعیت واردات، این دو شرکت نیز کسب و کارشان رو به افول رفت اما از بین نرفتند. به دو دلیل میتوان پیشبینی کرد که در صورت آزادسازی واردات خودرو، آسان موتور و اطلس خودرو باز هم در این ماجرا نقشآفرینی خواهند کرد.
نخست اینکه مسوولان این دو شرکت به اندازه امثال ایرتویا درگیر پرونده قضایی نشدند، بنابراین آسیبی از آن اتفاق نخورده و بعید به نظر میرسد بیمی از فعالیت دوباره در عرصه واردات داشته باشند. نکته دوم نیز اینجاست که آزادسازی واردات خودرو منوط به صادرات و بدون انتقال ارز است و کره جنوبی یکی از کشورهایی است که ایران پولهای بلوکه شده زیادی در آن دارد. با این حساب، خودروهای کرهای یکی از کاندیداهای اصلی برای ورود دوباره به بازار ایران هستند.