معرفی تصویری اتومبیل های روز دنیا
راپید کار، اخبار دنیای خودرو و اخبار اقتصادی

هیوندای i30 و مزدا ۳، کدام یک از عوامل بهتر هستند

هیوندای i30 و مزدا ۳، کدام یک از عوامل بهتر هستند

این روزها زیاد اتفاق نمی‌افتد که یک ماشین کوچکی  در جاده‌ها ببینید، زیرا  خودروهایی مثل هاچ بک و SUV‌ها، همراه با مدل‌های اجرایی بزرگ‌تر و گران‌تر، بر نمودارهای فروش به صورت غلب عمل می کنند.در واقع، اگر به دنبال خودرویی از این نوع هستید، واقعاً تنها دو گزینه وجود دارد: هیوندای i30 فست بک جدید و فست بک مزدا ۳ را شامل می شود.  در این مقاله می خواهیم بدانیم چرا هیوندای i30 و مزدا ۳، کدام یک از عوامل بهتر هستند. برای خواندن ادامه مقاله با رپیدکار همراه باشید.

 

بهترین خودروهای خانوادگی برای خرید

منصفانه است که بگوییم هیوندای i30 و فست بک ۳ انتخاب های مناسبی هستند و خودروهای معمولی بهتر سلیقه خریداران بریتانیایی را برآورده می کنند. اما برخی از مردم آنچه را که این مدل ها ارائه می دهند ترجیح می دهند. با این حال، شکی وجود ندارد که این دو خودرو بسیاری از بخش های مشابه را در لیست خرید احتمالی  وارد می کنند ، بنابراین کدام انتخاب بهتر است؟

 

 بررسی تخصصی هیوندای i30 و مزدا ۳

طراحی جالب تر از نسخه هاچ بک معمولی،هیوندای i30 قابلیت های بسیار زیادی دارد و شما می توانید این قابلیت ها را با خرید این ماشین داشته باشید هیوندای i30 ، در هنگام تولید به عنوان یک گام بزرگ در بازار خودروها عمل می کنند. این شامل نسخه فست بک  می شود، اگر هم به اندازه هاچ بک معمولی نباشند ولی کارکرد خودشان را حفظ می کنند محدوده فعلی هیوندای  i30 به بخش اصلی هیوندای اشاره می کند که در بازار نیز شاهد آن هستیم ، و در داخل نیز داستان مشابهی در مورد این خودرو وجود دارد، جایی که هیوندای i30 به وضوح از خودروهایی مانند فولکس واگن گلف ساختارش گرفته شده است. با این حال ساختار خوب و کیفیت خوبی دارد،  طراحی ساده ای نیز دارد.

 بررسی تخصصی هیوندای i30 و مزدا 3

بررسی جدید هیوندای i30 فست بک

حرف های زیادی در مورد هیوندای i30 مدر نظر است ، زیرا i30 Fastback در هنگام حرکت خیلی آرام است . در حالت دور آرام، موتور سه سیلندر ۱٫۰ لیتری پر سر و صداتر از موتور ۴ سیلندر ۲٫۰ لیتری مزدا است، اما هنگامی که به سرعت ۳۰ مایل در ساعت رسیدید، هیوندای عمدتاً از نظر ظرافت با رقیب خود برابری می کند. با ۱۱۸ اسب بخار قدرت و ۱۷۱ نیوتن متر گشتاور، این واحد عملکرد مناسبی دارد، و اگرچه ماشین از ۰ تا ۶۰ مایل در ساعت در پیست کمی کندتر از مزدا عمل می کند ، اما در تست های دنده که در این خصوص انجام شده برابری خاصی دارد که استفاده در دنیای واقعی را بهتر نشان می دهد. باید در مزدا شتاب حرکت را با دقت بیشتری حفظ کنید یا برای شتاب دادن به سمت پایین حرکت کنید. هیوندای در تمام ارزیابی‌های  انجام شده در دنده سریع‌تر عملکرد داشته است اما تقریباً یک ثانیه از رقیب خود عقب افتاد و سرعت ۳۰-۷۰ مایل در ساعت را از طریق دنده‌ها طی کرد.

 

با این حال، آنچه در این مدل‌ها مهم‌تر است، کیفیت سواری است که افراد می توانند داشته باشد و در حالی که i30 تا حدی در جاده‌های ناهموار به خوبی سوار می شود. سیستم تعلیق آن  در سطوح ناهموار می تواند ساختار پسند باشد و به خوبی حرکت کند. با این حال، i30 Fastback  هیوندا خودروی خیلی خوبی می باشد.

علیرغم اینکه راحتی سواری آن کمی بدتر از مزدا است، i30 برای رانندگی نیز بسیار کسل کننده به نظر میرسد. خالت چسبندگی زیادی دارد اما  این امر می تواند لذت شما را به عنوان راننده از بین می‌برد چون بدنه ماشین در سرپیچ به سختی می چرخد.

 

گیربکس شش سرعته و موتور سه سیلندر تروممی کمی جذابیت کار با این خودرو  را افزایش می‌دهد، اما در اینجا نمی‌تواند با مزدا ۳ فست‌بک  برابری کند. این بسیار بیشتر برای سبک رانندگی آرام مناسب است، اما رقیبش می تواند به همان خوبی از پس آن برآید، در حالی که سرگرم کننده تر و جذاب تر نیز به نظر می رسد.

بررسی جدید هیوندای i30 فست بک

بررسی برخی موارد

طراحی: طراحی داشبورد در هیوندای کاربردی و مفید است، اما علاقه بصری کمی وجود دارد.

  • قابلیت اتصال: Apple CarPlay و Android Auto را به صورت استاندارد در i30 دریافت می‌کنید، و نمایشگر با سیستم‌های مبتنی بر گوشی‌های هوشمند بسیار خوب کار می‌کند.
  • ساختار: کیفیت آن خوب است، اما روکش ها به اندازه مزدا لمسی نیستند. در تمامی مسیر ها با کیفیت بالا عمل می کند.

مزدا ۳

برای تجربه رانندگی عالی، تعویض دنده دستی، سواری راحت، عملکرد کندتر در دنده نسبت به رقیب را شامل می شود. مزدا ۳ بر اساس مدل ۳ معمولی ساخته شده است، اما با طراحی مجدد قسمت عقب خود، یک  خودروی واقعی را در برمیگیرئد. در نتیجه، ساختارش بسیار عمیق نیز به نظر می رسد و فضای بیشتری نسبت به بخش های استاندارد خودروها را ارائه می دهد. با این حال، از راه های دیگر نیز می توانیم عملکرد این ماشین را پیگیری کنیم، زیرا برای اکثر افراد، دسترسی آسان تری به این ماشین ها وجود دارد– و حتی مزدای  i30 Fastback از بوت هاچ‌بک برای بهبود دسترسی به فضای بار استفاده می‌کند.

 

  • بررسی جزیی مزدا ۳

 

مزدا ۳ دارای موتور قدرتمندی می باشد این ماشین  بنزینی ۲ لیتری ۱۱۸ اسب بخاری را می سوزاند خبر خوب این است که موتور در این ماشین  یک نقطه برجسته از تجربه رانندگی است.

بدون توربوشارژراستفاده از آن بسیار رضایت بخش می باشد. برای اینکه در باند توان ماشین بمانید، باید تغییرات دنده خود را حفظ کنید، اما این کار سختی نیست زیرا گیربکس دستی در مزدا ۳ فست بک یکی از بهترین ها در هر خودرویی است، بخش های مختلفی را نیز به خودش اختصاص می دهد.

در تست‌های دنده‌ای  انجام شده، مزدا کمی  به حالت عقب افتاده قرار میگیرد، زیرا گشتاور پایین‌تری مانند موتور توربو در i30 ندارد. مزدا ۱۱٫۴ ثانیه طول کشید تا سرعت ۵۰-۷۰ مایل در ساعت را طی کند، در حالی که i30 یک ثانیه کامل سریعتر حرکت می کند و زمان ۱۰٫۴ ثانیه را ثبت کرده است . ۳ همچنین در سوم و چهارم از سرعت ۳۰ تا ۵۰ مایل در ساعت کندتر حرکت می کند.

 

در حالی که موتورهای بنزینی در هر دو خودرو کمی بیشتر از عملکرد مناسب ارائه می دهند، جذابیت آنها بیشتر بر روی اصلاح آنها متمرکز است. مزدا  ساختار بهتری دارد. و به‌ویژه در سرعت‌های بزرگراه‌ها خاموش‌تر است. همچنین علیرغم کسری عملکرد، برای رانندگان مشتاق جذابیت بیشتری دارد، زیرا دور زدن آن لذت بخش تر است. راحتی سواری عامل بسیار مهم دیگری برای این دو مدل است و مزدا در اینجا برتری بیشتری نسبت به i30 دارد. هم با سرعت و هم در اطراف شهر به آرامی از روی دست اندازها و چاله ها عبور می کند. چیز زیادی در آن وجود ندارد – هر دو خودرو به اندازه کافی راحت هستند اما ساختار  بهتر مزدا آن را در اینجا جلوتر می‌آورد. همچنین به طور قابل توجهی در پیچ ها نسبت به رقیب خود بخش های بیشتری را به خودش اختصاص می دهد و رانندگی واقعاً سرگرم کننده ای دارد. کنترل های وزن مناسب، شاسی متعادل و پیشرانه رضایت بخش به این معنی است که  مزدا۳ تقریباً در همه محیط ها با تمام سرعت ها درگیر است. موقعیت رانندگی خوب مزدا نیز برای تجربه  اول رانندگی مناسب است. یکی دیگر از عواملی که مزدا ۳ را در اینجا متمایز می کند، کیفیت داخلی آن است. این خودرو به اندازه بسیاری از رقبای هاچ بک مدرن به نظر نمی رسد، اما داشبورد مزدا در کنار هیوندای از مواد با کیفیت تر ساخته شده است و بسیار محکم به نظر می رسد.

 

نتیجه گیری

در این مقاله هیوندای i30 و مزدا ۳ را بررسی کردیم و جزییاتشان را نیز مورد بررسی قرار دادیم. مهمترین مورد در خصوص این دو خودرو قدرت سواری آنها به همراه چند مورد دیگر بود که در این خصوص بررسی شد.

 

ارسال شده در ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - 2 بازدید
ارسال دیدگاه

فرستادن دیدگاه