معرفی تصویری اتومبیل های روز دنیا
راپید کار، اخبار دنیای خودرو و اخبار اقتصادی

شاسی‌بلند جدید فولکس‌واگن T-Cross

شاسی‌بلند جدید فولکس‌واگن T-Cross که بر پایه‌ی مدل محبوب پولو بنا شده سومین قدبلند این برند در دو سال گذشت بوده و یک قدم دیگر به تکمیل خانواده‌ی ۵ نفره ی فولکس کمک کرده است. فولکس‌واگن تعهد کاملی به تولید شاسی بلندها داشته و در آینده نیز محصولات قدبلند و الکتریکی متنوع و گسترده‌ای را عرضه خواهد نمود.

%d8%b4%d8%a7%d8%b3%db%8c%e2%80%8c%d8%a8%d9%84%d9%86%d8%af-%d8%ac%d8%af%db%8c%d8%af-%d9%81%d9%88%d9%84%da%a9%d8%b3%e2%80%8c%d9%88%d8%a7%da%af%d9%86-t-cross
هم‌اکنون T-Cross با دو پیشرانه‌ی متفاوت وارد بازار بریتانیا شده که هر دو از نوع ۳ سیلندر ۱ لیتری توربو با خروجی‌های ۹۴ و ۱۱۳ اسب بخاری می‌باشد. نسخه‌ی ارزان‌تر این خودرو تنها ۱۶۹۹۵ پوند قیمت داشته اما بهای مدل R-Line DSG با پیشرانه‌ی قوی‌تر به ۲۵۰۵۰ پوند می‌رسد.

%d8%b4%d8%a7%d8%b3%db%8c%e2%80%8c%d8%a8%d9%84%d9%86%d8%af-%d8%ac%d8%af%db%8c%d8%af-%d9%81%d9%88%d9%84%da%a9%d8%b3%e2%80%8c%d9%88%d8%a7%da%af%d9%86-t-cross
از نظر ابعاد، T-Cross دیفرانسیل جلو اندکی طویل‌تر از پولو بوده و ارتفاع بیشتری هم دارد. موقعیت رانندگی این خودرو نیز ۱۰۰ میلی‌متر بالاتر آمده است. به همین خاطر داخل کابین این شاسی‌بلند به‌طور قابل‌توجهی بزرگ‌تر از پولو بوده هرچند فاصله‌ی بین محوری دو خودرو یکسان است.

%d8%b4%d8%a7%d8%b3%db%8c%e2%80%8c%d8%a8%d9%84%d9%86%d8%af-%d8%ac%d8%af%db%8c%d8%af-%d9%81%d9%88%d9%84%da%a9%d8%b3%e2%80%8c%d9%88%d8%a7%da%af%d9%86-t-cross

%d8%b4%d8%a7%d8%b3%db%8c%e2%80%8c%d8%a8%d9%84%d9%86%d8%af-%d8%ac%d8%af%db%8c%d8%af-%d9%81%d9%88%d9%84%da%a9%d8%b3%e2%80%8c%d9%88%d8%a7%da%af%d9%86-t-cross
در بخش عقب کابین صندلی نیمکتی را می‌بینیم که به جلو و عقب می‌رود و فضای پا را تا ۱۵۰ میلی‌متر افزایش می‌دهد. اگرچه کابین T-Cross هیجان‌انگیزتر از پولو طراحی شده اما در عین حال بالغ‌تر بوده و حس فضای بیشتر در آن بلافاصله قابل احساس است. وقتی که صندلی عقب در دورترین نقطه نسبت به صندلی‌های جلو قرار داشته باشد خودرو کاملاً جادار احساس خواهد شد و فضای سر و پای زیادی در دسترس خواهد بود. البته وقتی صندلی را به جلو هل دهید فضای زیاد پا کاملاً ناپدید خواهد شد.

فضای بار نیز بین ۳۸۵ تا ۴۵۵ لیتر متغیر بوده و با خواباندن صندلی‌ها نیز به ۱۲۸۱ لیتر می‌رسد. فضای بار T-Cross منعطف‌تر از پولو می‌باشد. حتی صندلی سمت سرنشین نیز به‌صورت تخت می‌خوابد و فضایی شبیه یک ون کوچک در دسترس راننده قرار می‌گیرد.

از طرف دیگر با هل دادن صندلی عقب به جلو فضای حفره مانند بزرگی در محفظه بار ایجاد می‌شود که وسایل بزرگ را می‌توان در آن جای داد.

%d8%b4%d8%a7%d8%b3%db%8c%e2%80%8c%d8%a8%d9%84%d9%86%d8%af-%d8%ac%d8%af%db%8c%d8%af-%d9%81%d9%88%d9%84%da%a9%d8%b3%e2%80%8c%d9%88%d8%a7%da%af%d9%86-t-cross
چهار تریم متفاوت S، SE، SE L و R-Line در دسترس خریداران هستند. لیست آپشن های این شاسی‌بلند متنوع و قابل‌توجه بوده اما همه‌ی مدل‌ها با صفحه لمسی ۸ اینچی عالی فولکس، شارژ بی‌سیم گوشی، چراغ‌های LED، سیستم تهویه مطبوع و طیفی از سیستم‌های ایمنی و کمک‌راننده همچون دستیار حفظ خودرو بین خطوط، دستیار ترمز و پایش کناره‌های خودرو عرضه می‌شوند.

%d8%b4%d8%a7%d8%b3%db%8c%e2%80%8c%d8%a8%d9%84%d9%86%d8%af-%d8%ac%d8%af%db%8c%d8%af-%d9%81%d9%88%d9%84%da%a9%d8%b3%e2%80%8c%d9%88%d8%a7%da%af%d9%86-t-cross
ما هر دو نسخه‌ی T-Cross را بررسی کردیم اما خب محبوب‌ترین مدل این خودرو احتمالاً نسخه‌ی کم‌توان‌تر و تریم SE خواهد بود. اولین چیزی که متوجه خواهید شد ارتفاع بالای موقعیت رانندگی است. هر دو مدل دارای طراحی داشبورد سه‌بعدی سفارشی فولکس بودند که احساس و ظاهر خوبی داشته و البته پلاستیک‌های سخت‌تر زیادی در داشبورد آن‌ها بکار رفته‌اند.

%d8%b4%d8%a7%d8%b3%db%8c%e2%80%8c%d8%a8%d9%84%d9%86%d8%af-%d8%ac%d8%af%db%8c%d8%af-%d9%81%d9%88%d9%84%da%a9%d8%b3%e2%80%8c%d9%88%d8%a7%da%af%d9%86-t-cross
پرفورمنس پیشرانه‌ی ۳ سیلندر ۱ لیتری مشابه همان نسخه‌ی آپ GTI بوده و البته باید گفت در دورهای پایین‌تر از ۲۵۰۰ پیشرانه اندکی فقدان گشتاور به چشم می‌آید. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت مدل ۱۱۳ اسب بخاری برابر با ۱۰٫۲ ثانیه بوده درحالی‌که شتاب مدل ضعیف‌تر برابر با ۱۱٫۵ ثانیه می‌باشد.

%d8%b4%d8%a7%d8%b3%db%8c%e2%80%8c%d8%a8%d9%84%d9%86%d8%af-%d8%ac%d8%af%db%8c%d8%af-%d9%81%d9%88%d9%84%da%a9%d8%b3%e2%80%8c%d9%88%d8%a7%da%af%d9%86-t-cross
آرامش و رفاه کابین هر دو نسخه‌ی T-Cross کاملاً گیرا بوده و مدل ضعیف‌تر دارای گیربکس روان ۵ سرعته است درحالی‌که گیربکس ۶ سرعته دستی نسخه‌ی ۱۱۳ اسب بخاری هم عملکرد نرمی دارد. هر دو خودرو به‌صورت سفارشی با گیربکس دوکلاچه فولکس نیز عرضه می‌شوند.

%d8%b4%d8%a7%d8%b3%db%8c%e2%80%8c%d8%a8%d9%84%d9%86%d8%af-%d8%ac%d8%af%db%8c%d8%af-%d9%81%d9%88%d9%84%da%a9%d8%b3%e2%80%8c%d9%88%d8%a7%da%af%d9%86-t-cross
سواری خودرو واقعاً خوب بوده و با دقت و سبکی خاصی همراه است. این خودرو به اندازه‌ای که فکر می‌کنید تکان نداشته و شاسی نیز باعث بهبود کیفیت سواری شده است. از نظر دینامیک سواری هم تفاوت خیلی زیادی بین T-Cross و پولو وجود ندارد.

%d8%b4%d8%a7%d8%b3%db%8c%e2%80%8c%d8%a8%d9%84%d9%86%d8%af-%d8%ac%d8%af%db%8c%d8%af-%d9%81%d9%88%d9%84%da%a9%d8%b3%e2%80%8c%d9%88%d8%a7%da%af%d9%86-t-cross
البته این خودرو باعث به وجد آمدن رانندگان مشتاق نخواهد شد اما خب نیازهای اکثریت را برطرف خواهد کرد. برگ برنده‌ی T-Cross در مقایسه با رنو کپچر و سئات آرونا احساس کیفیت بالای کابین، فضای داخلی و بار عالی، پکیج ارتباطی سطح بالا و سرکوب برجسته‌ی صدا در زمان حرکت است.

%d8%b4%d8%a7%d8%b3%db%8c%e2%80%8c%d8%a8%d9%84%d9%86%d8%af-%d8%ac%d8%af%db%8c%d8%af-%d9%81%d9%88%d9%84%da%a9%d8%b3%e2%80%8c%d9%88%d8%a7%da%af%d9%86-t-cross
بچه کراس اوور فولکس‌واگن اگرچه کوچک است اما پکیجی خوب بوده و یک عضو جذاب دیگر از خانواده‌ی شاسی بلندهای این غول آلمانی محسوب می‌شود. هوشمند، جادار و مجهز از جمله صفات T-Cross هستند. البته این خودرو برخلاف تصوراتی که از محصولات قدبلند فولکس داریم خیلی گران نیست و یکی از مناسب‌ترین شاسی بلندهای بازار محسوب می‌شود.

مشخصات فولکس‌واگن T-Cross 1.0 TSI 115PS R-Line

  • قیمت: ۲۳۵۵۰ پوند
  • پیشرانه: ۳ سیلندر ۱ لیتری توربو
  • قدرت/گشتاور: ۱۱۳ اسب بخار/۲۰۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۶ سرعته دستی، دیفرانسیل جلو
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۱۰٫۲ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۱۹۳ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۴٫۹ لیتر در هر صد کیلومتر

%d8%b4%d8%a7%d8%b3%db%8c%e2%80%8c%d8%a8%d9%84%d9%86%d8%af-%d8%ac%d8%af%db%8c%d8%af-%d9%81%d9%88%d9%84%da%a9%d8%b3%e2%80%8c%d9%88%d8%a7%da%af%d9%86-t-cross

وب گردی

ارسال دیدگاه

فرستادن دیدگاه